«راهبرد مشارکت»

مصوبات جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی  مورخ 15/02/1397 در خصوص مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری

در راستای اجرای مفاد ماده "9" تصویب‌نامه شماره 1127128 مورخ 28/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری» راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت.

  1. در جهت خدمت رسانی بهتر ، رفع نواقص و دریافت نظرات کاربران ، امکان نظر سنجی را درسایت فراهم نموده است.
  2. در تارنمای اداره کل کلیه استاندارد های مورد نیاز اعم از کاربر پسند بودن، شفافیت، کیفیت خدمات تارنما، دسترس پذیری تارنما ، دسترس پذیری اطلاعات، بیانه حریم خصوصی و بیانیه سطح توافق خدمات که قبلا ایجاد گردیده است به طور مداوم بررسی و بروز رسانی شود.
  3. این اداره کلیه نظرات و انتقادات دریافتی در خصوص مقررات صادره ، بخشنامه ها، آیین نامه ها ، دستورالعمل ها و قوانین مالیاتی را جهت بررسی و اقدامات مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می نماید .
  4. اصلاح و بهبود روشهای ارائه خدمات و اطلاع رسانی به مراجعین از طریق سایت ایجاد و همواره مدنظر مسئولین این اداره بوده است.
  5. اهمیت به اطلاع رسانی و بروز رسانی اخبار، اطلاعیه ها و ....در تارنمای اداره  یکی از مهمترین اهداف این اداره می باشد.
  6. دریافت و رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات مراجعین و پاسخگویی به آنها در تارنما فراهم شده است.
  7. بستر لازم جهت ارائه نظرات شهروندان در خصوص کلیه اطلاعات و اخبار سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فراهم می‌باشد. این نظرات توسط روابط عمومی جمع‌بندی و به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌گردد.
  8. شهروندان می‌توانند از طریق پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  نظرات خود را ارسال نمایند. نظرات واصله توسط اداره فناوری اطلاعات جمع‌آوری و در اختیار واحدهای مربوطه قرار می‌گیرد.
  9. کلیه شهروندان می‌توانند درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه‌ای که تحت همین عنوان به صورت متمرکز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده‌شده است، ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
  10. شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌  1526  هرگونه سوال ، نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.
  11. شهروندان می‌توانند از طریق تارنمای این اداره کل به آدرس sktax.ir  نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را ارسال نمایند.